فروش فایل

واکنشهای استرس و بیماریهای قلبی عروقی
بیش از حد صدا - با استحکام و مدت زمان - می تواند باعث ایجاد سلامتی پایدار یا آسیب شود. صدا با ایجاد واکنشهای استرس جسمی بر کل ارگانیسم تأثیر می گذارد. این می تواند در سطح سر و صدای کم اختلال کم شنوایی ، به عنوان مثال صدای ترافیک رخ دهد.

 2015/12/22  660 بار به عنوان مفید ارزیابی شده است
اثرات سلامتی سر و صدا
خطر بیشتر فشار خون بالا
خطر بیشتر حمله قلبی
اختلال در سر و صدا در اثر سر و صدا
اثرات سلامتی سر و صدا
سر و صدا یک عامل استرس است. این سیستم عصبی اتونوم و سیستم هورمونی را فعال می کند. در نتیجه تغییراتی در فشار خون ، ضربان قلب و سایر عوامل گردش خون ایجاد می شود. بدن هورمونهای استرس بیشتر و بیشتری را آزاد می کند ، که به نوبه خود در فرآیندهای متابولیکی بدن دخالت می کنند. تنظیم گردش خون و متابولیک تا حد زیادی ناخودآگاه از طریق سیستم عصبی اتونوم واسطه می شود. بنابراین ، واکنشهای خودمختار در خواب و در افرادی اتفاق می افتد که فکر می کنند به سر و صدا عادت کرده اند.

علاوه بر آسیب شنوایی ، عواقب طولانی مدت آلودگی صوتی مزمن شامل تغییر در عوامل خطر بیولوژیکی (به عنوان مثال چربی خون ، قند خون ، عوامل انعقادی) می باشد. بیماری های قلبی و عروقی مانند تغییرات شریانی (سخت شدن شریان ها) ، فشار خون بالا و برخی از بیماری های قلبی ، از جمله حملات قلبی ، همچنین می توانند در اثر سر و صدا ایجاد شوند.

خطر بیشتر فشار خون بالا
در پروژه تحقیقاتی "مطالعات اپیدمیولوژیک در مورد تأثیر استرس صوتی بر روی سیستم ایمنی بدن و ایجاد تصلب شرایین" (به نشریات مراجعه کنید) ، آژانس محیط زیست فدرال بیش از 1700 فرد مسن تر از برلین را مورد بررسی قرار داد. ارزیابی نشان داد که افراد در مناطق مسکونی پر سروصدا نسبت به افرادی که در مناطق کمتر آلوده به سر و صدا هستند ، احتمالاً برای فشار خون بالا تحت مداوا قرار می گیرند. به عنوان مثال ، افرادی که به طور متوسط ​​صدای 55 دسی بل (A) یا بیشتر از شب هنگام جلوی پنجره اتاق خواب خود را داشتند ، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که سطح زیر 50 دسی بل (A) داشتند ، تحت درمان با فشار خون بالا قرار گرفتند. بود.

علاوه بر این ، ارتباط آماری بین قرار گرفتن در معرض شبانه در معرض سر و صدای ترافیک در محل زندگی و اختلالات سیستم ایمنی و متابولیسم وجود دارد. بر خلاف سر و صدای ترافیک شبانه ، آلودگی صوتی در طول روز کمتر به روشنی با درمان های پزشکی بیماری های ذکر شده ارتباط داشت. از طرف دیگر ، فراوانی درمان های پزشکی برای اختلالات روانی ارتباط مستقیمی با اختلال درک شده ذهنی از سر و صدا در طول روز نشان داد.

نتایج تحقیق نشان می دهد که ارگانیسم انسان در مرحله استراحت شبانه نسبت به فاز فعال در طول روز نسبت به نویز حساس تر است. همچنین اهمیت اقدامات کاهش صدا را برای محافظت از خواب شب به منظور جلوگیری از مشکلات سلامتی نشان می دهد.

خطر بیشتر حمله قلبی
رابطه نویز محیطی ، سر و صدای کار و حمله قلبی (انفارکتوس میوکارد) با مطالعه "سر و صدای مزمن به عنوان یک عامل خطر برای انفارکتوس میوکارد -" مطالعه NaRoMI "از طرف UBA بررسی شد. و انستیتوی فدرال ایمنی و بهداشت کار (به نشریات مراجعه کنید). دانشمندان در یک "مطالعه مورد - شاهد" با 4115 بیمار در کلینیک های برلین مصاحبه کردند. هر بیمار سکته قلبی با یک بیمار کنترل (دو در زنان) در همان سنی روبرو شد که برای یک وضعیت مستقل از سر و صدا تحت درمان قرار می گرفت ، به عنوان مثال یک تصادف. نتیجه: مردانی که از حملات قلبی رنج می برند بیشتر از بیماران شاهد در خیابان های بلندتر زندگی می کردند. این امر به ویژه هنگامی آشکار شد که فقط افرادی که حداقل ده سال در خانه خود زندگی می کردند مورد توجه قرار گرفته بودند. علاوه بر این ، یک "رابطه دوز-پاسخ" روشن وجود دارد: مردان در آپارتمان های پر سر و صدا (با میانگین میانگین روزانه بیش از 65 دسی بل (A) در خارج از آپارتمان) ، 20 تا 30 درصد بیشتر از مردان در مناطق ساکت (خطر متوسط ​​روزانه تا 60 دسی بل (A)) از حمله قلبی نسبت به مردان بیشتر بود. ارتباط مشخصی بین خطر انفارکتوس میوکارد و سر و صدای ترافیک جاده ای در زنان وجود ندارد.

فعالیت های مختلف زنان و مردان در طول روز می تواند در این امر نقش داشته باشد. علاوه بر این ، ممکن است به دلیل وضعیت ناشناخته یائسگی و استفاده از هورمونی گزارش نشده ، سوابق آماری در داده های زنان وجود داشته باشد.

این متخصصان نتوانستند ارتباط آشکاری بین آلودگی صوتی در محل کار و خطر حمله قلبی برقرار کنند. خطر بالاتر با آلودگی صوتی در کار متوسط ​​، اما با سر و صدای بسیار زیاد مشاهده نشده است. این می تواند به دلیل "اثر سالم کارگر" شناخته شده باشد: افراد مبتلا به بیماریهای مزمن می توانند عمدا از مکانهای بلند کار (خود گزینش) جلوگیری کنند. نتایج این تحقیق این فرض را تأیید می کند که آلودگی صوتی خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

در یک بررسی انتقادی از ادبیات ، آژانس محیط زیست فدرال نتایج نتایج مطالعات مختلف اپیدمیولوژیک تأثیر سروصدا را ارزیابی کرده و آنها را در یک فراتحلیل خلاصه کرده است. از این ما یک منحنی پاسخ دوز گرفته شده است که می تواند برای ملاحظات و محاسبات خطر کمی استفاده شود. چنین محاسبات خطر نقش مهمی در تصمیمات سیاست های زیست محیطی و بهداشت دارد. نتایج متاآنالیز در گزارش پژوهشی انگلیسی زبان "نویز حمل و نقل و خطر قلبی عروقی" موجود است (به نشریات مراجعه کنید). براساس این گزارش ، بیم آن می رود که حدود سه درصد از کل حملات قلبی در آلمان ناشی از سر و صدای ترافیک جاده باشد.

اختلال در سر و صدا در اثر سر و صدا
سر و صدا نیز روی خواب تأثیر می گذارد. این حالت در ساختار خواب تغییر یافته ، افزایش واکنشهای بیداری و همچنین دفع قوی تر هورمونهای استرس و افزایش ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی عروقی بروز می یابد. به عنوان مثال ، یک مطالعه بزرگ اروپایی ارتباط آماری قابل توجهی بین آلودگی ناشی از سر و صدای ترافیک جاده و سر و صدای هواپیماهای شبانه از یک سو و فشار خون بالا از طرف دیگر نشان داده است. افرادی که بیشتر از سر و صدا رنج می برند بیشتر از افرادی که در مناطق مسکونی ساکت هستند ، فشار خون بیشتری دارند. اهمیت ویژه ای از سر و صدای هواپیماهای شبانه نیز در یک مطالعه انجام شده در مجاورت فرودگاه کلن / بن نشان داده شد. در آنجا ، تجویز داروهای بالاتر در افرادی که شبانه در معرض سر و صدای هواپیما هستند ، یافت شد.

تجزیه و تحلیل بیشتر از داده ها با توجه به خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری های روانی افزایش خطر ابتلا به بیماری حتی در سطح سر و صدای مداوم در شب را 40 دسی بل (A) نشان داد. در یک مطالعه گسترده سوئیس ، افزایش خطر حمله قلبی با افزایش آلودگی صوتی هواپیماها مشاهده شد. سازمان بهداشت جهانی با "دستورالعمل های نویز شبانه برای اروپا" ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده است که آلودگی صوتی در شب نباید بیش از حد متوسط ​​40 دسی بل (A) باشد تا از عوارض جانبی سلامتی جلوگیری شود.

ارتباط بین سر و صدا و بیماریهای قلبی عروقی ، از جمله انفارکتوس میوکارد ، توسط این و سایر نتایج تحقیقات تأثیر نویز اثبات شده است. بنابراین دیگر این سؤال مطرح نیست که آیا سر و صدا باعث می شود افراد بیمار شوند ، بلکه تا چه اندازه است.

نشریات
مطالعات اپیدمیولوژیک در مورد تأثیر استرس صوتی بر سیستم ایمنی بدن و ایجاد تصلب شرایین
سر و صدای مزمن به عنوان یک عامل خطر برای انفارکتوس میوکارد
حمل و نقل سر و صدا و خطر قلبی عروقی
اولویت های سال 2013
سر و صدای محیط و سلامتی با استفاده از مثال برمن
به اشتراک بگذارید:

  • مهرشاد احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی