فروش فایل

مقاله انار - میوه دارویی با خاصیت محافظتی

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۴۶ ق.ظ


انار - میوه دارویی با خاصیت محافظتی
انار (PUNICA GRANATUM) در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان یک ماده غذایی ، لوکس و دارویی شناخته شده است [1]. به سختی هیچ غذایی در سالهای اخیر مورد مطالعه بیشتری در مورد مواد مغذی قرار گرفته است - با نتایج جالب. انار هزار برابر اثر آنتی اکسیدانی بالاتر از آب زغال اخته یا آب انگور دارد و از جمله موارد دیگر ، اثرات بالقوه سلامتی بر روی سیستم قلبی عروقی ، کبد ، دستگاه گوارش و متابولیسم چربی و قند دارد. اثرات پیشگیرانه در ایجاد بیماری های بدخیم ، التهابی و دژنراسیون و همچنین شکایات اقلیمی مورد بحث قرار گرفته است.
گیاه
انار ( Punica granatum ) از نظر گیاه شناسی به خانواده loosestrife (Lythraceae) اختصاص داده شده یا به عنوان یک خانواده جداگانه مشاهده می شود. در اصل از آسیای میانه گرفته می شود و اکنون در میان مدیترانه ، در منطقه مدیترانه نیز پرورش یافته است. این درخت تا ارتفاع 15 متر می رسد و می تواند چند صد سال عمر کند. دارای برگهای براق ، 10 سانتی متر و براق است.

 

میوه ها از سپتامبر تا دسامبر برداشت می شوند. آب انار با فشردن کل میوه بدست می آید. میوه به ندرت به طور مستقیم به عنوان میوه خورده می شود.

 

عناصر
ترکیبات مشخصه انار شامل آنتوسیانین ها (به عنوان مثال ، دلفینیدین ، ​​سیانیدین و پلهارگونیدین) و همچنین پونیکالاژین A ، punicalagin B ، punicalin ، pedunculagin و اسید اللاژیک است [2]. از آنجا که این مخلوط گسترده ای از پلی فنول ها است ، که وظیفه تأثیر سلامتی انار را بر عهده دارند ، جداسازی مواد تشکیل دهنده جداگانه به عنوان مثال ب - اسید اللاگی معنی ندارد. استانداردسازی در ترکیبات جداگانه نیز رد می شود [3]. بسته به نوع ، آب حاوی 2/5 تا 1 درصد پلی فنولهای محلول است که اکثر آنها آنتوسیانینها هستند [1]. اثر آنتی اکسیدانی punicalagin [28] نه تنها در عملکرد آن به عنوان یک محافظ رادیکال بلکه در توانایی آن در شکل دادن کلاتهای فلزی منعکس می شود [5].

 

یافته های بالینی و بالینی
اثرات آماده سازی انار در مطالعات حیوانی ، انسانی و بالینی بررسی شده است. نشانه هایی از اثرات پیشگیری کننده و درمانی از جمله تصلب شرایین [7 ، 8] ، فشار خون بالا [9 ، 10] ، بیماری های معده [11 ، 12] ، عفونت های باکتریایی [13 ، 14] ، سرطان پستان [15] ، سرطان پروستات [16 - 18 ] ، سرطان روده بزرگ [19] ، سرطان پوست [20 ، 21] ، دیابت قندی [22 - 26] و پوکی استخوان [27]. اسید الاژیک ، که در میوه های دیگر نیز یافت می شود [4] ، به عنوان ضد تحریک کننده و ضد سرطان زا توصیف شده است [29].

 

استرس اکسیداتیو
بیماری هایی که در آنها پیشرفت و پیشرفت استرس اکسیداتیو نقش ایفا می کند شامل بیماری های قلبی عروقی (تصلب شرایین) ، بیماری های متابولیسم چربی ، بیماری های التهابی مزمن ، به عنوان مثال. ب. بیماریهای روماتیسمی ، بیماریهای دژنراتیو و به ویژه عصبی (مثلاً بیماری آلزایمر) ، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD). استرس اکسیداتیو یک عامل بیماری زا در عملکرد نعوظ و همچنین چاقی و چاقی است ، به موجب آن خود چاقی می تواند استرس اکسیداتیو سیستمیک را افزایش دهد. آسیب اکسیداتیو همچنین نقش تعیین کننده ای در ایجاد بیماری های مزمن کبدی به ویژه کبد چرب از جمله آسیب ناشی از الکل به کبد دارد. در مورد ظهور و سیر تومورهای خوش خیم و بدخیم یا پیش سازهای آنها و بسیاری از بیماریهای دیگر آسیب اکسیداتیو z دارند. تأثیر قابل توجهی.

 

غذاهای آنتی اکسیدانی می توانند به جلوگیری از بیشتر این بیماری ها کمک کنند.

 

داده های در دسترس
در هفت سال گذشته ، کارهای علمی بیشتری در مورد انار نسبت به کل دوره قبل از [30] منتشر شده است. اثرات جالب توجه زیادی در آزمایشگاه یا آزمایشات حیوانات یافت شده است. علاوه بر این ، نشانه هایی از تأثیرات مرتبط با آن در آزمایش های آزمایشگاهی یا بالینی انسان وجود دارد (جدول 1). تعدادی از اثرات آن با اثرات آنتی اکسیدانی تلفظ داروهای انار همراه است [10 ، 31 - 33]. با این حال ، دیگران ، به عنوان مثال مکانیسم هایی برای برخی از اثرات ، مانند مثال ب) اثرات پروپوپتوتیک ممکن است مسئول باشد. تشکیل متابولیت های پلی فنول توسط فلور روده نیز ممکن است نقشی داشته باشد [34].

 

تأثیرات انار نباید با یک ماده منفرد همراه باشد و همین امر باعث می شود استفاده بسیار غلیظ از مواد جدا شده مانند اسید الاجیک [35 ، 36] مناسب به نظر نیاید. در عوض ، هم افزایی بسیاری از ترکیبات پلی فنولیک را می توان فرض کرد. این با تأثیر فوق العاده اسید اللاژیک ، اسید کافئیک ، لوتولین و اسید پونیکئیک در شرایط آزمایشگاهی پشتیبانی می شود [35].

 

اثرات آنتی اکسیدانی
آماده سازی انار در مدلهای مختلف اثرات آنتی اکسیدانی برجسته ای نشان داد [10 ، 28 ، 32 ، 50 - 58]. پتانسیل آنتی اکسیدانی آب انار حتی از شراب قرمز ، چای سبز ، آب زغال اخته و آب انگور بلکه از ویتامین C و ویتامین E نیز فراتر رفته است [1، 48]. این می تواند به عنوان مثال ب) میزان محافظت از NO در برابر تخریب اکسیداتیو را می توان نشان داد [1]. اگرچه آب زغال اخته و آب انگور اثرات آنتی اکسیدانی آشکاری دارند ، اما اثر آب انار بیش از 1000 برابر بیشتر بود. آب انار با محافظت از NO در برابر تخریب اکسیداتیو ، اثر ضد عفونی کننده و سایر محافظت کننده آن را بدون تأثیر مستقیم بر سنتز NO [1] تقویت می کند.

 

مهار اکسیداسیون LDL توسط آب انار [7 ، 8 ، 10 ، 34 ، 54 ، 55 ، 57] در برخی از مدلهای آزمایشی به 90٪ رسید [54]. پس از گذشت یک سال از خوردن آب انار ، وضعیت اکسید کننده کلسترول LDL در افراد 90٪ کاهش یافت ، در حالی که وضعیت آنتی اکسیدانی عمومی (وضعیت آنتی اکسیدانی سرم ، TES) با 130٪ افزایش یافته است [10]. به این معنا ، کاهش استرس اکسیداتیو در رده های سلولی ماکروفاژ J774A.1 نیز مشاهده شد [31] و در بیماران مبتلا به دیابت قندی [59].

 

سیستم قلبی عروقی
در پاتوژنز تصلب شرایین ، نه تنها افزایش سطح لیپید خون ، بلکه اکسیداسیون کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) نیز دارای عملکردی اساسی است [60، 61]. استرس اکسیداتیو در ایجاد فشار خون بالا [62] و ظاهراً در مراحل اولیه بسیار مؤثر است [63]. در بیماران فشار خون بالا که به مدت دو هفته 50 میلی لیتر آب انار نوشیدند ، غلظت آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE) 36٪ و فشار خون سیستولیک 5٪ کاهش یافته است [9]. پس از یک سال مصرف آب انار ، ضخامت دیواره عروق داخلی (انتیما) در بیمارانی که باریک شدن شدید آترواسکلروتیک شریان کاروتید است ، 30٪ کاهش یافته ، در حالی که در گروه کنترل 9٪ افزایش یافته است (شکل 4). در همین زمان ، فشار خون 21 درصد کاهش یافته است [10].

 

در یک مطالعه تصادفی ، کنترل شده با پلاسبو ، دو سو کور ، آب انار به طور معنی داری ایسکمی میوکارد ناشی از استرس در بیماری عروق کرونر را در طی سه ماه کاهش داد ، در حالی که این در گروه کنترل افزایش یافته است [64]؛ جریان خون ماهیچه های قلبی 17٪ بهبود یافته و تعداد حملات آنژین در 50٪ کاهش یافته است.

 

آب انار 50٪ (P <0.01) در شرایط آزمایشگاهی بیوسنتز کلسترول را در ماکروفاژها مهار می کند [8]. در راستای این امر ، وی همچنین سطح کلسترول LDL (P <0.006) و نسبت LDLC / HDLC (P <0.001) را در بیماران مبتلا به اختلالات متابولیسم چربی پس از هشت هفته استفاده کاهش داد [65].

 

کبد و دستگاه گوارش
استرس اکسیداتیو نقش تعیین کننده ای در ایجاد بیماری های مزمن کبدی ، به ویژه کبد چرب دارد [66] ، که می تواند ناشی از مصرف بیش از حد الکل باشد [67]. در آزمایش های حیوانی ، آماده سازی انار 60 درصد پراکسیداسیون لیپید کبدی را کاهش داد. محافظت در برابر صدمات کبدی ناشی از Fe-NTA (نیتریلوتریاستات آهن) با تأثیر بر نشانگرهای مناسب مانند AST (آسپارتات آمینوترانسفراز) ، ALT (آلانین آمینوترانسفراز) ، ALP (فسفاتاز قلیایی) ، بیلی روبین و آلبومین در سرم نشان داده شد. تغییرات بافت شناسی مانند دژنراسیون بادکنک ، تغییرات چربی و نکروز ناشی از Fe-NTA نیز کاهش یافته است [32]. استرس اکسیداتیو کبدی در آزمایشات حیوانات بطور معنی داری کاهش یافت [58]. آماده سازی انار CCL را مهار می کند4- ناشی از آسیب کبدی و ترمیم ساختار طبیعی کبد [50]. اثرات گاستروپروتکتیک نیز ثبت شده است [12].

 

دژنراسیون و التهاب
مغز انسان به ویژه مستعد آسیب اکسیداتیو است [68]. گونه های واکنشی اکسیژن (ROS) نقش مهمی در ایجاد بیماری های دژنراتیو سیستم عصبی مانند بیماری آلزایمر ، بیماری پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس دارند [69 - 71]. بیماریهای پریون همچنین با از بین رفتن دفاع آنتی اکسیدانی با تولید عصبی بعدی انبوه همراه است [72]. در این راستا، اثرات محافظتی مشاهده شده در سلول های عصبی به نظر می رسد اسید ellagic (در انار شامل) در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از تی BHP، H 2 O 2 و یا FeSO 4، مورد علاقه خاص [73]. اثرات محافظت عصبی آب انار با استفاده از مدل آلزایمر (ماوس تراریخته) به طرز چشمگیری نشان داده شد [47]. در مقایسه با گروه کنترل ، حیوانات در زیر آب انار تجمع کمتری از آمیلوئید Alo42 محلول و رسوب آمیلوئید در هیپوکامپ را به طور معنی داری (50٪) نشان دادند.

 

آماده سازی انار تجزیه ی غضروف را مهار می کند [46] و اثر ضد التهابی دارد [2 ، 30 ، 42]. آنها z را سرکوب می کنند. B. تولید TNF-α با مهار NFκB [74]. اثرات مهاری بر روی 5-لیپوکسیژناز برای اسید پونیکئیک یافت شد [30 ، 47]. بنابراین انار این پتانسیل را دارد که در حفظ یکپارچگی و عملکرد مفاصل سهم غذایی داشته باشد [46]. اثرات واسکولیت نیز فرض شده است [75].

 

سوخت و ساز چربی و قند
در دیابت نوع 2 ، میکرو و macroangiopathies در مراحل اولیه رخ می دهد. استرس اکسیداتیو یک مکانیسم مهم پاتوفیزیولوژیک است [76]. کاهش قابل توجهی در پراکسیدهای لیپیدی سرم 56٪ ، مواد واکنش پذیر اسید تیوباربیتوریک (TBARS) با 28٪ ، پراکسید سلولی 71٪ و جذب سلولی LDL اکسیده شده 39٪ در دیابتی ها بعد از خوردن آب انار اندازه گیری شد. [59] ، در موشهای صحرایی دیابتی قند (ZDF) ، الگوی چاقی و دیابت نوع 2 ، عصاره گل انار باعث کاهش مصرف قند روده و هایپرگلیسمی بعد از مصرف می شود. مهار فعالیت α-گلوکزیداز ظاهراً برای این تعیین کننده بود [26 ، 77]. در همان مدل حیوانی ، پیشرفت فیبروز قلبی مهار شد [23] ، متابولیسم لیپیدهای قلبی آسیب شناختی در نتیجه فعال سازی PPAR-α (گیرنده فعال شده با پرولیفراتیو پراکسیزوم) بهبود یافته و میزان چربی های در گردش خون کاهش می یابد [22]. با استفاده از مدل دیابت ناشی از استرپتوتوسین در موش صحرایی ، یک داروی انار غلظت قند خون را تقریباً نیمی کاهش داد [24]. 40 گرم آب انار غلیظ روزانه منجر به کاهش معنی داری کلسترول تام (p <0.006) ، کلسترول LDL (P <) در طی هشت هفته در بیماران دیابتی نوع 2 با هایپرلیپیدمی (کلسترول تام یا تری گلیسیرید mg 200 میلی گرم در دسی لیتر) 0.006) ، مقدار LDLC / HDLC (P <0.001) و کل کلسترول / HDLC (P <0.001). محققان نتیجه گرفتند

 

عفونت های ویروسی و باکتریایی
ترکیبات انار ، محل اتصال CD4 گلیکوپروتئین 120 را بر روی سطح ویروس HI مسدود می کند ، همانند گیرنده های CXCR4 / CCR5 نیز انجام می شود و بنابراین به عنوان یک "مهارکننده ورود HIV-1" عمل می کنند [38، 39]. آماده سازی انار باعث افزایش Z می شود. T. به طرز چشمگیری تأثیر آنتی بیوتیک هایی مانند کلرامفنیکل ، جنتامایسین ، آمپی سیلین ، تتراسایکلین و اگزاسیلین بر استافیلوکوکوس اورئوس[13]. علاوه بر این ، آنها تولید استافیلوکوکی انتروتوکسین را کند می کنند [14]. عصاره میوه انار مهار 84٪ مهار میکروارگانیسمهای پلاک دندانی (CFU / ml) در شرایط آزمایشگاهی را نشان داد و بنابراین از کلرهگزیدین (79٪ مهار) مؤثر بود [37]. یک ژل انار گاهی مؤثرتر از میکونازول در حفره دهان بود. بنابراین به عنوان یک روش جایگزین بالقوه برای کاهش میکروارگانیسم های پلاک دندان مشاهده می شود [37]. بر اساس مطالعات میکروبیولوژیکی ، فرض بر این است که مصرف روزانه آب انار می تواند مقاومت به پلاسماودیا (مالاریا) و باکتری ها را افزایش دهد [79]

 

تومورهای بدخیم
شواهد در حال افزایش برای جلوگیری از تغذیه ای بیماری های توموری مانند سرطان پروستات وجود دارد [80]. در مطالعات مختلف آزمایشگاهی ، آب انار رشد سلولهای بدخیم را مهار کرد ، به عنوان مثال ب. غده پستانی [15 ، 40] ، ریه ها [44 ، 45] ، پوست [20 ، 21] ، روده بزرگ [19 ، 42 ، 43] و پروستات [16 - 19] و همچنین سلول های لوسمی [81].

 

در آزمایشات آزمایشگاهی مقایسه اثر سرم از بیماران مبتلا به سرطان پروستات بر رشد سلولهای LNCaP قبل و بعد از درمان با آب انار کاهش 12 درصدی تکثیر سلولی را نشان داد (P = 0.0048) ، 17٪ افزایش آپوپتوز (P = 0.0004) ، افزایش 23٪ در NO سرم (005/0 = p) و کاهش وضعیت اکسیداتیو و حساسیت چربیهای سرم به اکسیداسیون (P <0.02) [18] عصاره میوه انار رشد سلولهای سرطان خون پروستات انسانی بسیار پرخاشگر را مهار کرد (PC-3) ، که بعد از آپوپتوز انجام شد [16] ، به این ترتیب نسبت Bax / Bcl-2 به نفع آپوپتوز منتقل شد. در شرایط in vitro اثرات فوق افزایشی در مهار تهاجم سلولهای PC-3 [35]

 

عصاره میوه انار منجر به مهار قابل توجه رشد تومور و ترشح کمتر آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) در موش های برهنه ورزشی با سلولهای CWR22Rnu1 کاشته شده شد [16]. مهار رشد و القاء آپوپتوز در سلولهای سرطانی انسان نیز مشاهده شد (MCF-7) [15]. آماده سازی های مختلف انار سرکوب سلول های پیوند شده PC-3 و گسترش سلول های سرطانی پروستات انسان را سرکوب می کند [41]. اسید الاگیک اثرات ضد پرولیفراتیو و آپوپتوز در بسیاری از مدل های سلول تومور داشت [4]. این بیماری باعث بروز آپوپتوز سلولهای سرطان روده بزرگ (Caco-2) اما سلولهای کولون معمولی نمی شود. پلی فنول های آب انار اثرات پیشگیری در رابطه با سرطان پستان در شرایط آزمایشگاهی نشان دادند [40].

 

داده های بالینی موجود تا کنون با یافته های تجربی بیشمار است. در یک مطالعه فاز II با بیماران مبتلا به سرطان پروستات تحت عمل جراحی یا تحت درمان با پرتودرمانی ، اگر بیماران روزانه انار مصرف کنند ، می توان میزان PSA را به میزان قابل توجهی کاهش داد. میانگین زمان دو برابر شدن PSA از 15 به 54 ماه با مصرف روزانه 8 اونس (6/236 میلی لیتر) آب انار (001 / 0P <) افزایش یافته است. تحمل خوب بود [17 ، 18]. یک مطالعه تصادفی ، دو سو کور ، کنترل شده با دارونما در حال حاضر در انستیتوی ملی سرطان ایالات متحده برای بررسی تأثیر خوردن آب انار در بیماران مبتلا به سرطان مکرر پروستات در حال انجام است [82]. یک پروژه تحقیقاتی نشان داد که که پلی فنول های انار نیز خاصیت ضد استروژنی خاصی دارند. انار همچنین می تواند در پیشگیری از سرطان پستان از نظر تغذیه ای کمک کند [83].

 

جلوه های بیشتر
استرس اکسیداتیو نقش مهمی در پاتوفیزیولوژیک در عملکرد نعوظ دارد [84 ، 85]. استفاده طولانی مدت از آب انار در آزمایشات حیوانات با استفاده از مدل اختلال نعوظ شریانی منجر به افزایش جریان خون داخل حفره و شل شدن عضلات با نعوظ مربوطه شد. همچنین از فیبروز بافت نعوظ جلوگیری کرد [48]. در یک مطالعه بالینی تصادفی کنترل شده با دارونما در مردان با اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​، خوردن آب انار به مدت چهار هفته با استفاده از فهرست بین المللی عملکرد نعوظ (IIEF) و پرسشنامه ارزیابی جهانی (GAQ) علائم را بهبود بخشید (05/0 = P). ]. با این حال ، اندازه نمونه خیلی کوچک بود تا بتواند نتایج قابل اعتماد به دست آورد. همچنین اثرات فتوشیمیایی پیشگیری از آماده سازی انار ، یعنی اثرات محافظتی در برابر اثرات منفی پرتوهای UV-A و UV-B مستند شده است [2، 86]. اسید الاجیک موجود در انار به عنوان جلوگیری و ترمیم آسیب DNA [33 ، 87] توصیف شده است.

 

تحمل و بی ضرر بودن
آب انار فشرده شده از میوه قرن ها به عنوان یک غذای خوب تحمل شده است. هیچ عارضه جانبی خاصی شناخته نشده است. مانند هر میوه ، واکنش های آلرژیک را نیز نمی توان حذف کرد. آب میوه حاوی قند و کالری است ، که افراد دیابتی باید در نظر بگیرند (در صورت لزوم مقدار انسولین را تنظیم کنید). از آنجا که این اسید نیز اسیدی است ، باید در محافظت از مینای دندان (یک ساعت از مسواک زدن به دندانهای خود) مراقب باشید. عصاره های موجود در فرم کپسول ، که منعکس کننده طیف گسترده ای از مواد پلی فنلی هستند ، گزینه ای برای آب میوه هستند.

 

اثر مهاری آب انار بر آنزیم CYP3A نسبت به سایر آب میوه ها ضعیف تر است (آب گریپ فروت> آب توت> آب انگور> آب انار> آب تمشک) [88].

 

ترکیبات مفید
ترکیبی از آب انار با لیکوپن و سلنیوم به ویژه برای تهیه مواد مغذی از محافظت گسترده ای از آنتی اکسیدان ها مناسب است. لیکوپن یک کاروتنوئید است که در گوجه فرنگی ، باسن گل رز ، پاپایا و هندوانه یافت می شود و رنگ آن را به رنگ زرد ، نارنجی یا قرمز مایل به گیاه می بخشد. لیکوپن نیز مانند اکثر کاروتنوئیدها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و از اهمیت ویژه ای در محافظت از غشای سلولی برخوردار است. اثرات مهم تغذیه ای مشابه اثر انار است [89 - 114]. همین امر در مورد سلنیوم عنصر کمیاب [115–127] ، که نقش اصلی در دفاع آنتی اکسیدانی دارد و به ویژه در آجیل ، پسته ، دانه ، سویا و قارچ یافت می شود ، صدق می کند.

 

نتیجه
پیشرفت یا پیشرفت بیماریهای بیشمار با استرس اکسیداتیو همراه است. ترکیبات انار استرس اکسیداتیو را خنثی می کند. داده های گسترده در مورد انار به عنوان یک عامل بهداشتی تغذیه تا حد زیادی بر اساس مطالعات تجربی است که هنوز هم نیاز به اثبات مواد مغذی و بالینی دارد. از وضعیت فعلی داده ها ، تجربه علمی تغذیه ای و کاربرد تاریخی انار آن را می توان به روشنی نتیجه گرفت که تأمین روزانه مواد حیاتی انار ، که تا حد امکان با لیکوپن و سلنیوم تکمیل شده است ، بیانگر یک مکمل غذایی با حساسیت از نظر فیزیولوژیکی ، ایمن و با سلامتی با طیف گسترده آنتی اکسیدانی است * • <

* به عنوان یک مکمل رژیم غذایی به شکل کپسول به عنوان مثال ب. انار Crosmin. دوز توصیه شده: 2 کپسول در روز (= 1 لیوان آب انار). 

 

کتابشناسی در اینترنت

www.quiris.de/literatur

 

آدرس نویسندگان:

 

دکتر پزشکی. راینر هارتویچ

 

اریش-واینتراستراس 6 ، 99837 گوسپن رودا

 

داروساز Jutta Doebel

 

در Hans-Bockler خ. 8 ، 50374 ارفتستاد

تب 1: یادداشتهایی در مورد اثرات بالینی و بالینی داروهای انار در رابطه با بیماریهای مختلف
مرض
ادبیات
تصلب شرایین
فشار خون بالا
اختلالات دستگاه گوارش
عفونتهای باکتریایی
[13 ، 14]
میکروارگانیسم ها پلاک دندانی
عفونت های ویروسی (HIV-1)
سرطان پستان
[15 ، 40]
سرطان پروستات
(از جمله تأثیر در PSA)
سرطان روده بزرگ
سرطان پوست
سرطان ریه
دیابت قندی
پوکی استخوان
آرتروز
شکایات یائسگی
م. آلزایمر
اختلال نعوظ
مهمترین چیزها به طور خلاصه
انار دارای اثرات بهداشتی فوق العاده گسترده ای است که باعث می شود مصرف روزانه معقول به نظر برسد.
در مورد آب میوه ، مقدار قند نسبتاً زیاد (در صورت لزوم مقدار انسولین را تنظیم کنید) و اسیدیته (مینای دندان) را باید در نظر گرفت. از طرف دیگر ، محصولاتی با عصاره آب میوه به شکل کپسول برای استفاده طولانی مدت مفید هستند.
استفاده از مواد جدا شده ، به عنوان مثال B. از اسید الاستیک ، نامطلوب به حساب می آید ، زیرا همراه با سایر ترکیبات آب انار ، آنها مؤثرتر هستند (هم افزایی).
ترکیبی با سایر آنتی اکسیدان ها (لیکوپن و سلنیوم) در مقادیر معمولی توصیه می شود.
 

  • مهرشاد احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی