فروش فایل

مقاله چگونه تبدیل به یک تاجر موفق شوید؟

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ب.ظ

تبدیل به یک تاجر موفق شوید
پشتیبانی حرفه ای توسط: wikiHow Staff | 24 مرجع
در این مقاله: به دست آوردن تجربه درست و توسعهبهترینشیوه هایکاریبرای تبدیل اشتیاق شما به شغل ،افراد مناسبکسب و کار شما رامی شناسند
هر شخصی که تجارت می کند - صرف نظر از اینکه در زمینه یک شرکت کوچک ، یک I-AG یا یک شرکت جهانی باشد - یک تاجر یا یک بازرگان محسوب می شود. موفقیت در این زمینه هم با موفقیت شخصی شخص تجاری و هم بهزیستی شرکتی که در آن فعالیت می کند سنجیده می شود. این دو اغلب با هم ارتباط نزدیکی دارند زیرا دستیابی به اهداف شغلی با کارهایی که فرد برای مشاغل خود انجام می دهد آغاز می شود.


 
قسمت
1
تجربه درست را جمع کنید
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 1
1
خود را آموزش دهید. این مهم است که اصول صنعت خود را بدانید ، حتی اگر لزوماً به MBA احتیاج نداشته باشد. با این وجود ، فقدان آموزش عالی می تواند دلیلی برای بسیاری از شرکای تجاری بالقوه باشد که با شما همکاری نکنند. [1] ثبت نام در دوره های شغلی ، چه آن را در انستیتوی خصوصی و چه در مرکز آموزش بزرگسالان انجام دهید ، مطمئناً در رزومه کاری خود عمل خواهید کرد. همه باید از جایی شروع کنند.
دانشگاه. مدرک مدیریت کسب و کار برای هر بازرگان معقول است ، حتی اگر شما باید قبل از انتخاب رشته اصلی خود ، صنعتی را که می خواهید در آن کار کنید در نظر بگیرید. برخی از موقعیت ها به مدرک تخصصی تر نیاز دارند ، بنابراین تحقیق را با دقت انجام دهید. [2]
مدارس حرفه ای. اگر به حرفه خاصی علاقه دارید ، احتمالاً بهترین راه این است که خود را در آن صنعت غوطه ور کنید.
سخنرانی و سمینار. گوش دادن به توصیه های افرادی که در زمینه شما موفق هستند می تواند بسیار الهام بخش باشد. تقویم های رویداد مراکز و مؤسسات آموزش بزرگسالان در منطقه خود را برای تورهای سخنرانی یا تحقیق آنلاین بصورت سخنرانی برای سخنرانی های جالب در رابطه با صنعت خود بررسی کنید. به روز ماندن با آنچه که رهبران فکر برتر صنعت شما می گویند لازم است ، حتی اگر قبلاً معتقد باشید که می دانید صنعت شما درمورد چیست. [3]

 
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 2
2
خود را به طور مستقل آموزش دهید. موفقیت در تجارت به معنای دادن همه چیز است. منابع بسیاری وجود دارد که می توانید از آنها برای ادامه آموزش خود استفاده کنید ، حتی اگر قبلاً کارهای خانه یا کار خود را انجام داده اید و وقت داشته باشید. هرگز روی لاله های خود استراحت نکنید ، اما در مورد مرحله بعدی فکر کنید.
امروزه بسیاری از کارفرمایان مهارت و تجربه کارکنان بالقوه خود را از درجه فارغ التحصیلی یا میانگین نمره خود مهم تر می دانند. [4] به عنوان مثال تحقیق موقعیت هایی را که می خواهید از سر بگیرید و تلاش می کنید تا در وقت آزاد خود این مهارت ها را بدست آورید.
با این حال ، تلاش اضافی نباید به قیمت کیفیت زندگی شما بیاید. صرف وقت برای پاداش دادن خود به خاطر تلاش سخت شما به شما کمک می کند عادت های مناسب برای آینده ای موفق را بدست آورید.
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 3
3
سعی کنید پشتیبانی مربی را بدست آورید. ایجاد رابطه با کسی که حرفه شما را تحسین می کند یکی از مستقیم ترین و کارآمدترین راه های شبکه سازی است. ارتباط برقرار کردن ممکن است دشوار باشد ، اما از هر فرصتی که می توانید استفاده کنید. برای اولین جلسه خود چند سؤال مرتبط آماده کنید ، از جمله "چگونه شروع کردید؟" ، "آیا شما مدیریت تجارت را مطالعه کرده اید؟" و "اولین پروژه شما در این صنعت چیست؟"
اگر همکار یا دوستان والدین شما مشغول انجام کارهایی هستند که مورد علاقه شما هستند ، لطفاً از آدرس ایمیل والدین خود بخواهید که جلسه‌ای ترتیب دهند.
شما همچنین می توانید به سادگی به یک کارآفرین در منطقه خود در شرکت خود نزدیک شوید! خود را به عنوان یک کارآفرین آینده و تحسین موفقیت خود معرفی کنید و از او بپرسید که آیا او وقت دارد تا در مورد صنعت خود با شما صحبت کند یا نه.
در مدرسه می توانید یک استاد را در یکی از اساتید خود پیدا کنید. هرگز از میزان دانش موجود در دانشگاه غافل نشوید و هرگز فکر این را اشتباه نکنید که فقط باید در کلاس یاد بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با اساتید خود وارد شوید.
برخی از شرکت ها همچنین دارای برنامه هایی هستند که از کارمندان جوانتر با کارمندان با تجربه تر پشتیبانی می کنند. [5] از این مزیت استفاده کنید و آن را به عنوان یک بار در نظر نگیرید ، اما به عنوان فرصتی برای بالاتر رفتن از حد متوسط.
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 4
4
درخواست کارآموزی کنید. اگر هنوز تجربه ای ندارید ، از کارآموزی استفاده کنید تا پای خود را به درگاه برسانید. اگر آنها می توانند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند و اگر می توانید در کوتاه مدت از پس آنها برآیید ، به طور کلی از کارآموزی بدون حقوق خودداری کنید. کارآموزی اولین فرصت خود را برای دانشجویان فراهم می کند تا با متخصصانی در محیط کار ملاقات کنند که می توانند در آینده به آنها کمک کند. [6] حقوق بد شروع این روزها صرفاً قیمت برای به دست آوردن جایگاه در مشاغل است ، جایی که شما باید چندین سال تجربه برای "سنگ پله های شغلی" واقعی داشته باشید.
از مشاغلی که به نظر نمی رسد مسیری آشکار برای موفقیت باشد ، چه در همان شرکت و چه در یک شرکت متفاوت ، دور شوید.

قسمت
2
بهترین روش های کار را توسعه دهید
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 5
1
اولویت ها را تعیین کنید. اولین کارهایی را انجام دهید که در درازمدت بیشترین سود را برای شما دارند. شما باید یاد بگیرید که تفاوت بین وظایف "با کیفیت بالا" (کارهایی که در طولانی مدت به شما سود بیشتری می بخشد) و کارهای "فرومایه" (که شاید ساده تر باشند اما مزایای کمتری نیز دارند) را یاد بگیرید. [7]

 
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 6
2
جلوی فشار کارها را پیش روی خود بگیرید. اجتناب از جنبه های کمتر خوشایند کار شما به معنای دور شدن آنها نیست. جمع کردن کوه عظیمی از کارهای ناخوشایند که همه شما باید بلافاصله پس از انجام کارهای دلپذیر انجام دهید ، فقط در پایان پروژه یک غذای ناخوشایند ایجاد می کند. [8]
ایجاد لیست. درمورد مزایای داشتن لیستی که وظایف خود را به شما نشان می دهد ، نمی توان گفت چیزهای خوب است که می توانید پس از اتمام آنها ، آنرا علامت بزنید. [9] هر لیست فقط باید آنقدر طولانی باشد که احساس غرق شدن نکنید ، بلکه به اندازه کافی طولانی است که کارهای ناتمام را در حد قابل کنترل نگه دارید.
یک تاکتیک این است که وظایف به ظاهر نامتناهی را به بلوک های عملی امکان پذیر کنید و سپس آن دسته از جنبه های کمتر دلپذیر کارهای خود را در طول روز بین کارهایی انجام دهید که واقعاً از انجام آنها لذت می برید.
به برنامه بروید: لازم نیست همه وظایف را در یک تقویم بنویسید ، اما تهیه یک برنامه منظم می تواند به شما در مدیریت بهتر کار شما کمک کند. برنامه ریزی کارهایی که دوست ندارید در یک روز خاص آنقدرها انجام دهید - و سپس این کار را انجام دهید تا در روزهای دیگر نیازی به نگرانی در مورد آن نباشید - می تواند به شما کمک کند عادت به انجام کارهای تعویق مشکل دار کنید.
تصویر با عنوان تبدیل شدن به یک تاجر موفق مرحله 7
3
پروژه های کامل [10] کارهایی که شروع کردید را کامل کنید. تکمیل یک پروژه بیش از ده ها چیز را که شما شروع کرده اید اما به پایان نرسانده اید ، حتی اگر هرگز نمی خواهید پروژه تکمیل شده پس از آن را ببینید ، به شما یاد می دهد.
بعضی اوقات احساس خواهید کرد که بعد از هفته هایی که قبلاً در آن رفته اید ، در شغلی گیر کرده اید که معنی خود را از دست داده است. اگر این پروژه همچنان در آینده بیشتر وقت شما را مصرف کند ، بهتر است تخمین بزنید که آیا ارزش گذراندن وقت برای آن را دارید ارزش آن را ارزیابی کنید (به قسمت بالا ، کارهای "با کیفیت بالا" و "کم کیفیت" مراجعه کنید). بنابراین چگونه می دانید که باید یک پروژه را رها کنید؟ جواب درونگرای صادقانه و خودآگاهی است. اگر متوجه باشید که اغلب فکر می کنید که بی معنی است - و بسیاری از پروژه های دیگر در انتظار شما هستند - این ممکن است نشانه ای باشد که باید آن را پایان دهید.
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق 8 قدم 8
4
مسئولیت پذیری صرفنظر از اینکه شما کاری به خوبی انجام داده اید یا آن را گول زده اید ، به عنوان یک تاجر موفق باید بتوانید مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرید. این هم به کارمندان و هم کارفرمایان نشان می دهد که شما در انجام وظایف خود باز و مسئول هستید. خارج شدن از مسئولیت یک اشتباه هرگز به نفع کسی نبوده و می تواند شهرت شما را در دنیای تجارت خراب کند.
قسمت
3
شور و اشتیاق خود را به یک کار تبدیل کنید
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 9
1
هدفی را دنبال کنید که برای شما مهم باشد. [11] اختصاص دادن خود به کاری که به شما تحقق می یابد به شما کمک می کند که در روزهایی که به خصوص انگیزه ندارید ، اشتیاق شما را به سمت ادامه حرکت خود سوق دهد. Passion به معنای سرگرمی شبانه نیست ، بلکه باید کار شما را حس کند. کوششی که به کار می برید باید همیشه در خدمت چیزی باشد که شما را در آخر باعث افتخار کند یا حداقل شما را کمی به هدفی که واقعاً می خواهید برای رسیدن به آن نزدیک شوید ، نزدیک کند.
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 10
2
تعادل بین کار و لذت پیدا کنید. یک رابطه متعادل بین کار و زندگی خصوصی برای موفقیت طولانی مدت و رفاه هر حرفه ای ضروری است. اما همانطور که انتظار می رود ، جاه طلبی در ابتدا می تواند به معنای این باشد که شما باید تعداد بیشتری ساعت را در حرفه خود سرمایه گذاری کنید. اشتیاق برای شغل شما به شما کمک می کند تا در این ساعات اضافی از این طریق عبور کنید.
ورزش بیش از حد خود در محل کار بدون اینکه به خودتان استراحت دهید ، سطح استرس شما را افزایش داده و اثربخشی شما را کاهش می دهد. [12] روز کاری خود را محدود کنید و برای شارژ مجدد باتری های خود استراحت زیادی انجام دهید.
حرفه خود را با خود اشتباه نگیرید ، وقت و مکانی برای انجام کاری غیر از کار پیدا کنید - حتی اگر این اشتیاق زندگی شما باشد. این اغلب می تواند به الهام و انگیزه اضافی برای کار منجر شود.
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق در مرحله 11
3
کمال را فراموش کنید. هرچه کار شما برای شما بیشتر باشد ، دشوارتر می شود ، اما فراموش نکنید که کمال دشمن خوب است. تمرکز بیش از حد در رسیدن به شعار ، گرافیک یا متن به کمال می تواند به شما منجر شود که به جای ده کارهایی که باید انجام داده اید با یک کار تمام شده تمام می شوید.
تعادل بین کار و زندگی خصوصی پیدا کنید که شما ، رئیس و مشتریان خود بتوانید با آن زندگی کنید. کارفرمایان کسانی را که به طور مداوم کارهای خوب انجام می دهند را ترجیح می دهند تا افرادی که گهگاه کار بزرگی انجام می دهند اما دائماً مهلت های خود را از دست می دهند. [13]
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 12
4
در مورد آن صحبت کنید وقتی کار جدیدی را شروع می کنید ، ممکن است صحبت کردن مثل این که یک کار بزرگ است ، احساس فراموشی کند. با این حال ، اگر به هر حال این کار را انجام دهید ، دیگران خواهید دید که شما حرفه خود را جدی می گیرید و این نیز به شما کمک می کند تا آن را جدی بگیرید. [14]
اگر شرکتی جدید را راه اندازی می کنید ، آن را پایین نکشید. در مورد شرکت جدید خود به روشی که در مورد هر شرکتی دیگر صحبت خواهید کرد صحبت کنید. در مورد آن به عنوان "کار" صحبت کنید حتی اگر از خانه کار کنید و هر اتاق می تواند "دفتر" شما باشد. خوب است که آن را با طنز مصرف کنید ، اما نه به شکلی که تلاشهای شما را تضعیف کند.
قسمت
4
افراد صحیح را بشناسید
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 13
1
به جای اینکه آنها را بسوزانید ، پل هایی بسازید. برخورد با احترام ، مودبانه و انسان دوستانه در حضور هر کس که شما ملاقات می کنید شروع خوبی است! شما هرگز نمی دانید چه موقع برخورد فرصتی به روابط پایدار منجر می شود و شما با شریک تجاری ، سرمایه گذار یا کارفرمای آینده خود آشنا می شوید.
فقط در صورت ضروری بودن ، روابط تجاری را ببندید. وقتی از شرکتی خداحافظی می کنید ، در برابر وسوسه خوشبختی یا بی دقتی مقاومت کنید یا به رئیس خود بگویید "نظر واقعی شما". اگر به بخشی از شبکه خود آسیب می رسانید ، هرگز نمی دانید که چه تأثیرات منفی آن می تواند بعدا داشته باشد.
تصویر با عنوان تبدیل شدن به یک تاجر موفق در مرحله 14
2
آیا مثل یک شبکه شبکه سازی کنید نه یک ماشین. اگر این مسئله را بیش از حد آشکار کنید ، شبکه می تواند حریص و سطحی ایجاد کند. آگاه باشید که شبکه سازی برای موفقیت در بیشتر صنایع ضروری است ، اما هرگز فراموش نکنید که این مسئله در ایجاد روابط با مردم است. نزدیک شدن به روابط خود با افراد به صورت جامع و انسانی می تواند یادآوری و فکر کردن را برای شما راحت تر کند وقتی می خواهید کار را پر کنید. کارفرمایان ممکن است نه تنها فکر کنند ، "چه کسی را می دانم چه کسی مناسب این کار برای نوشتن نسخه برداری است؟" ، اما ، "من چه شغلی دارم که مناسب ریچارد باشد؟"
همه افراد در صنعت شما اهمیت ایجاد شبکه را می دانند ، بنابراین فکر نکنید شما تنها کسی هستید که سعی در فروش مهارت های خود دارید. تا حدودی ، خود بازاریابی چیزی است که درمورد آن انجام می شود. [15]
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 15
3
روی مهارتهای اجتماعی خود کار کنید شما نه تنها هنگام زندگی با مشاغل کارفرمایان و کارمندان به آنها احتیاج نخواهید داشت بلکه هنگام مذاکره در مورد تجارت و قراردادها به شما کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که بیشتر افراد موفق شغل دارای مهارتهای شناختی و اجتماعی عالی هستند. [16]
مطمئن باشید که از کار و مشارکت دیگران قدردانی می کنید.
گوش دادن فعال را تمرین کنید. این بدان معنی است که شما باید آنچه را که دیگران به زبان خود به شما می گویند تکرار کنید تا از درک صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.
به دیگران توجه کنید. به طور جدی به احساسات ، کلمات و زبان بدن افراد اطراف خود توجه کنید.
مردم را با هم جمع کنید. یک صاحب مشاغل موفق کانونی است که از طریق آن می توان ارتباط بین افراد دیگر برقرار کرد. با برخورداری از حقوق عادلانه و منصفانه و ترغیب آنها به همکاری با یکدیگر ، محیطی را به وجود آورید که افراد را در کنار هم قرار دهد.
در حل مناقشات نقش رهبری را بر عهده بگیرید. به جای اینکه شخصاً درگیر درگیری شوید به عنوان یک واسطه عمل کنید.
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 16
4
مشتریان خود را بشناسید. کارمندان و کارفرمایان بالقوه تنها افرادی در دنیای تجارت نیستند که شما با آنها روابط خوبی داشته باشید. سعی کنید با افرادی که به فروشگاه شما می آیند روابط خوبی برقرار کنید ، از محصول خود استفاده کنید یا از کارهای خود قدردانی کنید. احساسات - نه قیمتها - عامل اصلی تصمیم گیری در بسیاری از تصمیمات خرید است. [17]
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 17
5
افراد مناسب را استخدام کنید. کارمندان شما شبکه ایمنی شما هستند و برای موفقیت شما بسیار مهم هستند. افرادی که شما استخدام می کنید نه تنها باید واجد شرایط و شایسته باشند بلکه می توانند در یک تیم با هم همکاری کنند.
وقتی می توان کارمندانی را پیدا کرد که با هم خوب کار کنند ، همجنس هرگز اولویت نیست. چشم اندازهای مختلف مزیت های بی شماری را برای کل شرکت شما به ویژه در زمینه های نوآوری و تجربه ارائه می دهد. [18]
هنگام استخدام اعضای خانواده و دوستان مراقب باشید. حتی اگر روابط یکی از راههای اصلی یافتن مشاغل باشد ، نژادپرستی می تواند شما را تحت الشعاع قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که افرادی که استخدام می کنید واقعاً برای کار شایسته هستند.
قسمت
5
مواظب شغل خود باشید
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 18
1
زنده ماندن. به عنوان یک کارآفرین ، مهمترین چیز در شروع یک شرکت جدید ، حرفه یا صنایع دستی صرف بقا است. [19] هنگام راه اندازی یک تجارت جدید یا شروع در پایین نردبان شغلی ، از تعیین اهداف غیر واقعی برای شرکت جدید خودداری کنید.
نکته اصلی هر مشاغل ، حتی اگر هدف نوع دوستانه ، از خودگذشتگی نداشته باشد ، کسب درآمد است. هدف ممکن است متوسط ​​(کافی باشد تا شرکت شما بتواند زنده بماند و رشد کند) یا عظیم (جذب سرمایه گذاران جدید و رضایت سهامداران) ، اما تا حدی این امر در مورد همه شرکت ها صدق می کند.
شما هرگز قادر نخواهید بود به هدف برسید ، به عنوان مثال با کمک کار دستکش جدید خود ، در صورتی که برای اولین بار موفق به زنده ماندن و رشد نباشید ، دستکش های جدیدی را برای همه کودکان محروم جهان تهیه کنید. اهداف بلند مدت مهم هستند ، اما نباید به ضرر بقای کوتاه مدت شرکت باشد.
تصویر با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق در مرحله 19
2
در آینده خود سرمایه گذاری کنید. آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که "شما باید برای پول درآوردن پول خرج کنید"؟ رونق هر زمان ممکن باشد مناسب است ، اما باید به هدف آزادسازی سرمایه برای هزینه های مهمتر و موجه تر عمل کند. این هزینه می تواند حقوق افراد متخصص و ماهر باشد که امیدوارید آنها را جذب کنید ، مجلات صنعت یا فقط یک لباس مناسب و زیبا برای ایجاد حس خوب در همکاران و مشتریان. به جای این که فقط موفقیت فعلی را جشن بگیرید ، هدف خود را برای موفقیت در آینده سرمایه گذاری کنید. [20]
از کراوات و کاپشن های گران قیمت ، اتومبیل های شرکت و دفاتر عظیمی که واقعاً نیازی به آنها ندارید ، خودداری کنید - اما تصور نکنید که هر چیزی که خوب باشد به طور خودکار اغراق شده است. تصویر بخش مهمی از موفقیت شرکت است ، اما این فقط به سطحی بودن محدود نمی شود. داشتن یک دفتر عظیم که نیمه خالی باشد و یا سفارش هایی که نمی توانید به موقع آن را بپردازید (از آنجا که هزینه این دفتر غول پیکر یا ماشین شرکت فانتزی را دارید) تأثیر منفی بر عقاید دیگران در مورد شرکت شما خواهد گذاشت.
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق مرحله 20
3
خطرات محاسبه شده را در نظر بگیرید. شرکت های جوان برای رشد باید زنده بمانند اما همه شرکت ها باید تا حدودی ریسک کنند. [21] ایستادن از جمعیت ، چه در موقعیت شما در شرکت و چه از نظر انتظارات صنعت ، برای موفقیت در یک تجارت کاملاً رقابتی مهم است. فعالیت های خود را با دقت برنامه ریزی کنید و از خود در برابر خطرات زیادی محافظت کنید ، اما برای مواقع موقت آماده باشید.
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق در مرحله 21
4
غیر منتظره را معرفی کنید. نوآوران موفق در جامعه ارزشمند هستند ، اما دنبال کردن ایده هایی که خودشان واقعاً اثبات نشده اند می تواند هولناک باشد. از فرو رفتن به ناشناخته ها نترسید - ایده های عالی ممکن است مانند شن در دریا باشد ، اما انجام کار برای دستیابی به یک ایده عالی انرژی و استقامت را نشان می دهد.
هنگامی که یک ایده از بین می رود ، همیشه نشانه بد بودن آن نیست - گاهی اوقات یک ایده خوب است ، اما نحوه اجرای آن بد است. آنچه را که از یک لحظه به لحظه دیگر امتحان کرده اید ، دور نریزید و کاملاً بازسازی کنید. اگر در یک شرکت یا مشارکت مشغول به کار هستید ، اگر سعی کنید مسئولیت همه افراد درگیر را درک کنید ، ممکن است مشکل بهتر حل شود. [22]
تصویری با عنوان تبدیل به یک تاجر موفق در مرحله 22
5
اجازه دهید خودتان شکست بخورید. عدم موفقیت منجر به آگاهی از روش ها و اهداف شما می شود ، هر چقدر هم صدمه دیده باشد. شکست خود را به عنوان شرم آور تعبیر نکنید ، بلکه به عنوان دلیلی برای فکر کردن در مورد کار خود قرار دهید. بعضی اوقات ، با مواجهه با موانع غیر قابل عبور ، شکست و سپس بهبودی ، فقط استقامت مورد نیاز کارمان را توسعه می دهیم. [23]
هنری فورد گفت: "شکست ، به سادگی فرصتی برای شروع دوباره است ، و این بار باهوش تر است." [24]

  • مهرشاد احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی